עתירה קנטרנית: "על הראשל"צ הגר"י יוסף, להימנע מביקור בנתיבות עד לאחר הבחירות"

    אבי יעקב No Comments on עתירה קנטרנית: "על הראשל"צ הגר"י יוסף, להימנע מביקור בנתיבות עד לאחר הבחירות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, יום ג', לרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף בעקבות פרסומים כי הרב עתיד לשהות בשבת הקרובה בעיר נתיבות וכי שהייתו צופנת מסר פוליטי ברור – תמיכה בש"ס על פני מפלגת 'יחד'. זאת ועוד, הרב מגיע לנתיבות לראשונה מאז שנבחר כרב הראשי לישראל. כמו כן, בפרסומים נתנו ציטוטים של הרב מתוך השיעור השבועי האחרון: "אם הרב היה חי, אנחנו אמונים פה בשביל לשמור על הקו של הרב, גם הקו ההלכתי שלו של הרב -שהרב מסר את עצמו, גם על הקו ההנהגה של מרן, אני לא יכול לדבר – אני רב ראשי, אתם מבינים שאני לא יכול לדבר פוליטיקה, אבל אני רק רומז, לשמוע טוב טוב לקו של מרן, מה שמרן הנחיל לנו, בכיוון של הנהגה, לחזק את הדרך של מרן".

    התנועה לאיכות השלטון מציינת בפני הרב כי חוק הבחירות לכנסת קובע כי עובד מדינה לא ייקח חלק בתעמולת בחירות. תקנון שירות המדינה אוסר גם על הרב הראשי לישראל להשתתף בפעילות מפלגתית בכלל, ובין היתר קיים איסור על השתתפות בתעמולה פומבית בבחירות לכנסת. על כן, ככל שהדברים מדויקים, הרי שהינם חמורים לכשעצמם ומהווים התבטאות פוליטית ותעמולת בחירות פסולות מצד הרב.

    בכל הנוגע לביקור בנתיבות, הרי שאם בכך יש כדי להביע תמיכה, במישרין או במשתמע, במפלגה זו או אחרת, הרי שהדבר פסול מכל וכל. יתרה מכך, גם אם כוונת הרב לשבות בשבת הקרובה בנתיבות אינה מהווה כלל ועיקר, מבחינתו, אמירה פוליטית, הרי שנוכח הבנת המהלך כמהלך פוליטי על ידי הציבור, מן הראוי כי ימנע מפעולה זו.

    הרב הראשי הנו דמות ציבורית, רב ראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול וככזה עליך להימנע מכל העדפה, ולו נרמזת, לזרם פוליטי או מפלגה זו או אחרת. הדברים מתחדדים אף משעה מכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול- פעילות פוליטית של דיין פוגעת באמון הציבור בדיינות, אך לא רק בה: היא פוגעת באמון הציבור ברשות השופטת כולה, שהדיינות היא חלק ממנה ובציפיותיו של הציבור הישראלי, כי ההכרעה השיפוטית תהא ללא נטיות וניטראלית.



    0 תגובות